Experiencias de investigación con alumnos de profesional y postgrado en el Tecnológico de Monterrey, México
Keywords:
students, investigation, Latin AmericaAbstract
In the las 10 years, many undergraduate and graduate students have been active participants in multiple investigation activities at the Center of Investigation in Communication and Information (CINCO), the Chair of Investiagation in Audio-visual Media and Globalization in North America, and in the program of Master in Communication at ITESM. Students have become involved as investigation asistants, co-authors of articles and reports, and even as paper presenters in national meetings. This paper starts discussing why there's a lack of motivation toward investigation in Latinamerican schools of communication, justifies the importance of its incorporation in study plans and sugests different strategies for the involvement and training of students in this topic. While mentioning each of the different options, references are made of how communication students of Tecnológico de Monterrey, Campus Monterreyhave participated in the investigation from teaching.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Global Media Journal México, publicación semestral, editada por el Departamento de Psicología y Comunicación de Texas A&M International University, Laredo, Texas, Estados Unidos; y la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Nuevo León, México. Editores responsables: Dr. José Carlos Lozano y Dr. Francisco Javier Martínez Garza. Datos de contactos: jose.lozano@tamiu.edu, tel. (956) 326-3117 y francisco.martinezgz@uanl.edu.mx, teléfono (81) 83294000, Ext. 7710 y 7711. Reserva de derechos al uso exclusivo número 04 – 2017- 080814012900- 203, expedido por la Dirección de Reservas de Derechos del Instituto Nacional del Derecho de Autor. ISSN: 2007-2031. El editor no necesariamente comparte el contenido de los artículos, ya que son responsabilidad exclusiva de los autores. Se prohíbe la reproducción total o parcial del contenido, ilustraciones y textos publicados en este número sin la previa autorización que por escrito emita el editor.