Estudios y aplicaciones integradas de comunicación para el desarrollo organizacional
Keywords:
organizational communication, theoretical and practical, organizationAbstract
The top of the communication ladder has been determined at the hour of creating the organizations in the last decades, which has permitted to amend the development of diverse denominations related to communication within the organizational atmosphere as well as the designations of the roles and functions of the professional in charge of the particular subject. This chapter reflects the principal theoretical input of the Administration School up to the point of transition to an application scenario, with a practical prospective, leaving evidence of contribution of the organizational communication at the achievements of the organizational objectives.
Downloads
References
Andrade, H. (1991). Hacia una definición de la comunicación organizacional. En Fernández Collado, Carlos. La comunicación en las organizaciones. México: Trillas.
Cervera, Á. (2004). Comunicación Total. ESIC.
Costa, J. (2000). Imagen Corporativa en el siglo XXI. La Crujía.
Fernández, C. (1996). La Comunicación en las Organizaciones. México: Editorial Trillas.
Flores, F. (1994). Creando organizaciones para el futuro. Santiago: Dolmen.
Flores, F. (1991). Inventando la empresa del siglo XXI. Santiago: Ediciones Pedagógicas Chilenas.
García, J. (1998). La Comunicación Interna. Díaz de Santo.
Garrido, F. (2002). Comunicación Estratégica. España: Gestión.
Goldhaber, G. (1994). Comunicación Organizacional. México. Diana Técnico.
Grunig James & Todd Hunt. (2004). Dirección de Relaciones Públicas. España: Gestión 2000.
Muriel, M. y Rota, G. (1980). Comunicación institucional. Ecuador: Ed. Andina Quito.
Revista argentina DirCom. (2005-6). Entrevistas a Dennis L. Wilcox y José Daniel Barquero.
Robbins, S. (1998). Fundamentos de Comportamiento Organizacional. V edición. México: Prentice Hall.
Rodríguez, A. (2001). Introducción a la Psicología del Trabajo y de las Organizaciones. España: Pirámide.
Rodríguez, D. (2001). Gestión Organizacional. Chile: Ediciones Universidad Católica.
Seitel, F. (2004). Teoría y Práctica de las Relaciones Públicas. 8 Edición. Prentice Hall.
Otero, E. (2004). Teorías de la Comunicación. Chile: Editorial Universitaria.
Pares I., M. (1992). Manual. Introducción a la Comunicación Social. Barcelona: PPU.
Tironi, E. & Cavallo, A. (2001). Comunicación Estratégica. Santiago, Chile: Taurus.
Van Riel Cees B.M. (2001). Comunicación Corporativa. España: Prentice Hall.
Wilcox, D., Ault, P. y Age, W. (2000). Relaciones Públicas. Estrategias y Tácticas. España: Addison Wesley.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Global Media Journal México, publicación semestral, editada por el Departamento de Psicología y Comunicación de Texas A&M International University, Laredo, Texas, Estados Unidos; y la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Nuevo León, México. Editores responsables: Dr. José Carlos Lozano y Dr. Francisco Javier Martínez Garza. Datos de contactos: jose.lozano@tamiu.edu, tel. (956) 326-3117 y francisco.martinezgz@uanl.edu.mx, teléfono (81) 83294000, Ext. 7710 y 7711. Reserva de derechos al uso exclusivo número 04 – 2017- 080814012900- 203, expedido por la Dirección de Reservas de Derechos del Instituto Nacional del Derecho de Autor. ISSN: 2007-2031. El editor no necesariamente comparte el contenido de los artículos, ya que son responsabilidad exclusiva de los autores. Se prohíbe la reproducción total o parcial del contenido, ilustraciones y textos publicados en este número sin la previa autorización que por escrito emita el editor.