Representación de la mujer en anuncios de revistas comerciales mexicanas
Keywords:
communication, discourse analysis, cultivation analysis, stereotype, magazinesAbstract
Comercial magazines are a medium of communication available for almost anyone because of its price, its multiple sale-points and its reading easiness. Both, content and advertising present images and ideas, values and stereotypes that try to attract reader’s attention; ads, furthermore, pretend to place in reader’s mind and persuade him or her of the benefits of a certain product or service.
This work expects to identify the way in which women is represented in adverts of three magazines on their issues for April 2005, edited in Mexico: Vanidades, Men’s Health, and Padres e Hijos. Descriptive and argumentative macro operations of discourse analysis are used to determine ads outlining. An analysis is made based on communication perspective
about how to handle stereotypes and their implications according to the Cultivation Analysis Theory and in the way values are used. The results show highlighted stereotypes in relation with women characteristics associated to certain products, and the promotion of very stable not-easily-arguable values. Also, all ads keep a very similar descriptive and argumentative structure, that doesn’t surprise readers.
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Global Media Journal México, publicación semestral, editada por el Departamento de Psicología y Comunicación de Texas A&M International University, Laredo, Texas, Estados Unidos; y la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Nuevo León, México. Editores responsables: Dr. José Carlos Lozano y Dr. Francisco Javier Martínez Garza. Datos de contactos: jose.lozano@tamiu.edu, tel. (956) 326-3117 y francisco.martinezgz@uanl.edu.mx, teléfono (81) 83294000, Ext. 7710 y 7711. Reserva de derechos al uso exclusivo número 04 – 2017- 080814012900- 203, expedido por la Dirección de Reservas de Derechos del Instituto Nacional del Derecho de Autor. ISSN: 2007-2031. El editor no necesariamente comparte el contenido de los artículos, ya que son responsabilidad exclusiva de los autores. Se prohíbe la reproducción total o parcial del contenido, ilustraciones y textos publicados en este número sin la previa autorización que por escrito emita el editor.