La publicidad como herramienta de las distintas modalidades de comunicación persuasiva
Keywords:
publicity, persuasive communication, commercial communication, propaganda, social campaignsAbstract
Every time we refer to publicity, we almost automatically associate it to terms such as sale, commerce or marketing. Although it’s true that most of advertising to which we expose through different media pursue the promotion of products and services, their consumption or hiring, it is also true that a minimal part of these claims are free of commercial intentions. For example ¿what does a government-financed ad sells if it tries to make citizens aware of using seatbelts to prevent serious damages if a car accident occur? ¿What does a political candidate sells by launching a slogan? These and other cases are “non-sale” ads, however are forms of advertising. This article tries to delimit, distinguish and define the fields of publicity, as a tool or vehicle to the service of diverse persuasive communication modalities: commercial communication, public relationships, propaganda, and social campaigns.
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Global Media Journal México, publicación semestral, editada por el Departamento de Psicología y Comunicación de Texas A&M International University, Laredo, Texas, Estados Unidos; y la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Nuevo León, México. Editores responsables: Dr. José Carlos Lozano y Dr. Francisco Javier Martínez Garza. Datos de contactos: jose.lozano@tamiu.edu, tel. (956) 326-3117 y francisco.martinezgz@uanl.edu.mx, teléfono (81) 83294000, Ext. 7710 y 7711. Reserva de derechos al uso exclusivo número 04 – 2017- 080814012900- 203, expedido por la Dirección de Reservas de Derechos del Instituto Nacional del Derecho de Autor. ISSN: 2007-2031. El editor no necesariamente comparte el contenido de los artículos, ya que son responsabilidad exclusiva de los autores. Se prohíbe la reproducción total o parcial del contenido, ilustraciones y textos publicados en este número sin la previa autorización que por escrito emita el editor.