Análisis del Programa de Acceso a Servicios Digitales en Bibliotecas Públicas, desde la perspectiva de la Brecha Digital
Keywords:
digital divide, information society, PASDBP, libraries, information and communication technologiesAbstract
The Access to Digital Services in Public Libraries Program (PASDBP, from the abbreviation in Spanish) is assessed in relation to three categories proposed for the digital divide: access, use and possession of information and communication technologies (ICT). Even though this Program pretends to bring free access to computers and Internet, the physical location of these resources within public library facilities could be raising access and utilization obstacles, derived from the work routines traditionally observed in these spaces. Despite this, PASDBP is an initiative that could have its mayor social incidence particularly in high-poverty rate communities, where no other ICT access possibilities are present.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Global Media Journal México, publicación semestral, editada por el Departamento de Psicología y Comunicación de Texas A&M International University, Laredo, Texas, Estados Unidos; y la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Nuevo León, México. Editores responsables: Dr. José Carlos Lozano y Dr. Francisco Javier Martínez Garza. Datos de contactos: jose.lozano@tamiu.edu, tel. (956) 326-3117 y francisco.martinezgz@uanl.edu.mx, teléfono (81) 83294000, Ext. 7710 y 7711. Reserva de derechos al uso exclusivo número 04 – 2017- 080814012900- 203, expedido por la Dirección de Reservas de Derechos del Instituto Nacional del Derecho de Autor. ISSN: 2007-2031. El editor no necesariamente comparte el contenido de los artículos, ya que son responsabilidad exclusiva de los autores. Se prohíbe la reproducción total o parcial del contenido, ilustraciones y textos publicados en este número sin la previa autorización que por escrito emita el editor.