Televisión Digital Terrestre: Modelos de negocio en el mercado Europeo

Authors

  • Raquel Urquiza García Centro Universitario Villanueva - Universidad Complutense de Madrid

Keywords:

digital terrestrial television, market, European Union, business models

Abstract

This paper makes a comparasion about the impact caused by Digital Terrestrial Television in the European multiplatform market, with the adoptation of diferent business models: payment, free and hybrid systems. DTT uses the payment system as use in the other digital platforms, but this market wants to change a free system, because the payment system has been a failure. In some countries where DTT has goined an important level of penetration, it has relaunched two pay systems inside of one free model: Pay per view (PPV) in Italy, and Top Up Tv, in United Kindong. 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Analysys Consulting (2005a) Final Report for European Commission. Public policy treatment of Digital Terrestrial Television (DTT) in communications markets. Disponible en: http://ec.europa.eu/information_society/policy/ecomm/info_centre/documentation/studies_ext_consult/index_en.htm#2005

Analysys Consulting (2005b) Anexes to final Report for European Commission. Public policy treatment of Digital Terrestrial Television (DTT) in communications markets. Disponible en: http://ec.europa.eu/information_society/policy/ecomm/info_centre/documentation/studies_ext_consult/index_en.htm#2005

British Broadcasting Corporation (2004). Building Public Value. Renewing the BBC for a Digital World, London. Disponible en:

http://www.bbc.co.uk/foi/docs/bbc_constitution/bbc_royal_charter_and_agreement/Building_Public_Value.pdf

Bustamante, E. (2001) La Televisión Económica. Financiación, Estrategias y Mercado. Barcelona: Gedisa.

Bustamante, E. y Álvarez Monzoncillo, J.M. (1999). Presente y Futuro de la Televisión Digital. Madrid: Edipo.

Comisión Europea, CE (2005): Comunicación de la Comisión al Consejo, al Parlamento Europeo, al Comité Económico y Social Europeo y al Comité de las Regiones sobre la aceleración de la Transición de la Radiodifusión analógica a la digital. Bruselas: Comisión Europea. COM (2005) 204 final.

Comisión Europea, CE (2002): Plan de Acción eEurope 2002. Una Sociedad de la Información para todos. Bruselas: Comisión Europea.

Department for Cultura, Media and Sport, UK (2006). A Public Service for All: the BBC in the Digital Age, London. Disponible en: http://www.bbccharterreview.org.uk/have_your_say/white_paper/bbc_whitepaper_march06.pdf

Enter (2005) La Televisión Digital Terrestre: Tendencias y perspectivas de Desarrollo en España, Madrid.

European Radiocommunications Office (2006). Status for the implementation of DVB-T in the CEPT area. Disponible en : http://www.eto.dk

Gaptel (2005). Televisión Digital. Madrid: Red.es.

Lange, A. (2005) La Situación Financiera de las empresas de televisión de la Unión Europea (1999-2004). Strasbourg: Observatorio Europeo del Audiovisual.

Papathanassopoulus, S. (2002) European Television in the Digital Age. Cambridge: Polity

Peinado F. et al. (2005). La radio y la televisión en la Europa Digital. Seminario Internacional Complutense : Universidad Complutense de Madrid.

Prado, E. (2005) La Televisión Digital. La Televisión del Futuro: El Panorama Digital en España. Santiago de Compostela: La Verde ediciones

Prado, E. (2003) Virtudes, Funciones y Futuro de la TDT en la Sociedad de la Información. Telos Segunda Época, 57, 38-40.

Richeri, G. (2004) “La Televisión Digital Terrestre en Europa: Un camino plagado de incertidumbres”. Telos Segunda Época, 58, 20-25.

Secretaria de Estado de Telecomunicaciones y para la Sociedad de la Información (2003). Plan Estratégico de transición de la televisión analógica a la digital. Madrid: Ministerio de Ciencia y Tecnología.

Published

2013-04-30

How to Cite

García, R. U. (2013). Televisión Digital Terrestre: Modelos de negocio en el mercado Europeo. Global Media Journal México, 4(8), 96–106. Retrieved from https://gmjmexico.uanl.mx/index.php/GMJ_EI/article/view/30

Issue

Section

Articles