El consumo de programación extranjera de la televisión nacional: una aproximación a la construcción de la identidad de los habitantes de Saltillo, Coahuila

Authors

  • Julieta Carabaza Universidad Autónoma de Coahuila
  • Andrea Aguilar Universidad Autónoma de Coahuila
  • Beatriz Coss Universidad Autónoma de Coahuila
  • Aída Hernández Universidad Autónoma de Coahuila
  • Gabriela González Universidad Autónoma de Coahuila
  • Claudia Hernández Universidad Autónoma de Coahuila

Keywords:

television, media consumption, identity

Abstract

This paper focuses on consumption patterns of foreign TV programming. More specifically, it refers to consumption patterns from inhabitants of Saltillo, Coahuila, in the North East of Mexico. It explores the nature of open television consumption, and its relationship with some Mexican identity characteristics (Mexicanismo). Consistent with findings from other parts of Mexico, it was found that Saltillenses prefer to watch domestic programs and formats, mainly news shows, telenovelas, and sit coms. Results also suggest that there is no relationship between consumption patterns and national identity features (Mexicanismo). 

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Published

2013-05-04

How to Cite

Carabaza, J., Aguilar, A., Coss, B., Hernández, A., González, G., & Hernández, C. (2013). El consumo de programación extranjera de la televisión nacional: una aproximación a la construcción de la identidad de los habitantes de Saltillo, Coahuila. Global Media Journal México, 6(12), 1–19. Retrieved from https://gmjmexico.uanl.mx/index.php/GMJ_EI/article/view/81

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