La democracia en el espacio público mediático

Authors

  • Patricia Andradr del Cid Universidad Veracruzana

Keywords:

democracy, public space, media

Abstract

This paper offers a historical analysis of media as political actors. By using statistical data from the main news show in Oaxaca, Mexico, offers evidence of how a male-centered image of the Mexican public sphere is being shaped.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abril, G. (2000). Teoría de la Información. Madrid: Cátedra .

Andrade, P. (1998). Perspectivas para la Investigación en Comunicación Política. En Razón y Palabra, 12, recuperado el 20 de noviembre de 2006 de http:// www.cem.itesm.mx/dacs.publicaciones/logos

Andrade, P. (2000). Los actores políticos representados por la televisión de Oaxaca, México. Tesis de Doctorado no publicada. Universidad Complutense de Madrid. Madrid, España.

Bardin, L. (1986). El análisis de contenido. Madrid: Akal

Bregman, D.(1995). La función de agenda: una problemática en transformación, El nuevo espacio público, pp. 210-223. Barcelona: Gedisa

Caletti, S. (2000). Quién dijo República: Notas para un análisis de la escena pública contemporánea. Versión. Estudios de Comunicación Política, 10, 15-58. México: Universidad Autónoma Metropolitana

Habermas, J. (1981). Historia y crítica de la opinión pública: La transformación estructural de la vida pública. Barcelona: Gustavo Gilli

Luhmnann N. (1998). Complejidad y Modernidad, de la Unidad a la Diferencia. Madrid: Trotta.

Piñuel J. y Gaytán J., (1995). Metodología General. Conocimiento Científico e Investigación en la Comunicación Social. Madrid: Síntesis.

Van Gigch, J. (1987). Teoría General de Sistemas. México: Trillas, México.

Published

2013-05-05

How to Cite

del Cid, P. A. (2013). La democracia en el espacio público mediático. Global Media Journal México, 6(12), 91–100. Retrieved from https://gmjmexico.uanl.mx/index.php/GMJ_EI/article/view/86

Issue

Section

Articles