Cálculo de precio para membresía de acceso a sitio de noticias locales
DOI:
https://doi.org/10.29105/gmjmx14.27-4Keywords:
digital media, business model, entrepreneurial journalism, Westendorp, ad-blockersAbstract
Editorial websites that are currently funded by advertising are under threat from ad-blockers, which may force thousands of media outlets to switch to a business model based on the sale of content. This paper describes how Peter van Westendorp’s Price Sensitivity Meter has been incorporated into an instrument to determine the number of potential customers available in a given demographic. The results make it possible to establish the viability of a project and the income ceiling for each target demographic:essential parameters in a marketing plan for any media outlet that adopts this sales model.
Downloads
References
Casero Ripollés, A. (2010). Prensa en internet: nuevos modelos de negocio en el escenario de la convergencia.
Forrester (2014). US Digital Marketing Forecast, 2014 To 2019. p.3.
IAB - Empowering the Marketing and Media Industries to Thrive in the Digital Economy. (2017). IAB. [online] Available at: https://www.iab.com/ [Accessed 28 Sep. 2017].
IAB México (2016a). Estudio de consumo de medios y dispositivos entre internautas mexicanos, segmento Early Millenials. p.10.
IAB México (2016b). Estudio de consumo de medios y dispositivos entre internautas mexicanos, segmento Late Millenials.. p.10.
INEGI. (2015). Número de habitantes Baja California. 20 de junio de 2016, de Encuesta Intercensal 2015. Sitio web: goo.gl/ePj7FT
INFOTEC. (2016). 12º Estudio sobre los Hábitos de los Usuarios de Internet en México 2016 . 28 de junio de 2016, de AMIPCI Sitio web: goo.gl/fNQBLU
Internetlivestats.com. (2017). Number of Internet Users (2016) - Internet Live Stats. [online] Available at: http://www.internetlivestats.com/internet-users/ [Accessed 30 Sep. 2017].
Lipovetsky, S. (2006). Van Westendorp price sensitivity in statistical modeling. International Journal of Operations and Quantitative Management, 12(2), 141.
Manfredi Sánchez, JL Rojas Torrijos, JM Herranz de la Casa (2015): “Periodismo emprendedor: el periodismo deportivo en España”. Revista Latina de Comunicación Social, 70, pp. 69 a 90. http://www.revistalatinacs.org/070/paper/1035-UC/05es.html, DOI: 10.4185/RLCS-2015-1035
Martínez-García (2016): “Las carencias de la prensa tradicional, un lastre para el periodismo emprendedor”. Revista Latina de Comunicación Social, 71, pp. 428 a 442 http://www.revistalatinacs.org/071/paper/1103/23es.html, DOI: 10.4185/RLCS-2016-1103
Page Fair (2017). 2017 Global Adblock Report. The state of the blocked web.
Rodríguez, A. (2016). Proceso TV - Los informadores en la "web": creativos, abundantes... y sin dinero - Proceso. [online] Proceso. Available at: http://www.proceso.com.mx/454422/proceso-tv-los-informadores-en-la-web-creativos-abundantes-sin-dinero [Accessed 11 Jul. 2017].
Soengas Pérez, AI Rodríguez Vázquez, N Abuín Vences (2014): “La situación profesional de los periodistas españoles: las repercusiones de la crisis en los medios”. Revista Latina de Comunicación Social, 69, pp. 104 a 124. http://www.revistalatinacs.org/069/paper/1003_USC/06_S.html DOI: 10.4185/RLCS-2014-1003
ZenithOptimedia. (2017). Adspend Forecast Live - ZenithOptimedia. [online] Available at: http://adforecast.zenithmedia.com/Charts/ChartsWP.aspx?chartType=Chart1LineSpendByMedium [Accessed 29 Sep. 2017].
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Global Media Journal México, publicación semestral, editada por el Departamento de Psicología y Comunicación de Texas A&M International University, Laredo, Texas, Estados Unidos; y la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Nuevo León, México. Editores responsables: Dr. José Carlos Lozano y Dr. Francisco Javier Martínez Garza. Datos de contactos: jose.lozano@tamiu.edu, tel. (956) 326-3117 y francisco.martinezgz@uanl.edu.mx, teléfono (81) 83294000, Ext. 7710 y 7711. Reserva de derechos al uso exclusivo número 04 – 2017- 080814012900- 203, expedido por la Dirección de Reservas de Derechos del Instituto Nacional del Derecho de Autor. ISSN: 2007-2031. El editor no necesariamente comparte el contenido de los artículos, ya que son responsabilidad exclusiva de los autores. Se prohíbe la reproducción total o parcial del contenido, ilustraciones y textos publicados en este número sin la previa autorización que por escrito emita el editor.