El cambio mediático. Del cambio climático al cambio social

Authors

  • Raúl Magallón Rosa Universidad Carlos III de Madrid

Keywords:

mediatic change, mediatic chain, agenda setting, mediatic symbols

Abstract

The introduction in the agenda setting of the problematic of the climatic change is produced by a mediatic and social change that has its origin in the appearance of new forms of social communication.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adam, B. (1998): Timescapes of Modernity: The Enviroment and Invisible Hazards. Londres: Routledge.

Bateson, G. (1998). Pasos hacia una ecología de la mente. Buenos Aires: Lumen.

Beck, U, (2000) “Retorno a la teoría de la Sociedad del Riesgo”. Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles, Nº. 30, 9-20.

Beck, U. (1998). La sociedad del riesgo. En camino hacia otra sociedad moderna. Barcelona: Paidós.

Dayan, D. Katz, E. (1992). Media Events. Cambridge: Harvard University Press.

Diaz Nosty, B. (2000). Informe Anual de la Comunicación 1999-2000. Estado y tendencias de los medios en España. Madrid: Tiempo.

Foucault, M. (1999): “¿Qué es un autor?”. Literatura y Conocimiento. Edición de la Universidad de Los Andes. 95-125.

Gore, Al. (2007). Una verdad incomoda: La crisis planetaria del calentamiento global y cómo afrontarla. Barcelona: Gedisa.

Lakoff, G. y Johnson, M. (1986). Metáforas de la vida cotidiana. Madrid: Cátedra, colección Teorema. Europea.

Lozano, J. (2008): “La comunicación del riesgo y el riesgo de la comunicación”. En Francescutti, P. (ed). Comunicación de riesgo. Comunicación de crisis. Madrid: Dykinson. 103-114.

Magallón, Raúl (2008). Entrevista a Ulrich Beck. Globalidad y Cosmopolitismo. Revista Internacional de Sociología (RIS). Vol. LXVI, nº 49, enero-abril, 219-224.

Manovich, L. (2005). El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. Barcelona: Paidós.

McLuhan, M. (1987). El medio es el mensaje. Barcelona: Paidós.

McLuhan, M., y Powers, P.R. (1995). La aldea global. Barcelona: Gedisa.

Shaw, E. (1979). “Agenda-Setting and Mass Communication Theory”, Gazette (Internacional Journal for Mass Communication Studies), vol. XXV, n.2. 96-105.

Thompson, J.B (1998): Los media y la modernidad. Barcelona: Paidos Comunicación.

Verón, E. (1981). Construire l'évenement. París: Minuit.

Published

2013-05-04

How to Cite

Rosa, R. M. (2013). El cambio mediático. Del cambio climático al cambio social. Global Media Journal México, 5(9), 15–23. Retrieved from https://gmjmexico.uanl.mx/index.php/GMJ_EI/article/view/65

Issue

Section

Articles