Vol. 19 No. 36 (2022): January - June

					View Vol. 19 No. 36 (2022): January - June

Global Media Journal México, Vol. 19, número 36, publicación semestral, editada por Texas A&M International University y la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Nuevo León. Paseo del Acueducto cruz con Eucalipto, Col. Del Paseo Residencial, Monterrey, N.L. México, C.P. 64920 (https://gmjmexico.uanl.mx/). Editor responsable Dr. Francisco Javier Martínez Garza, datos de contacto: francisco.martinezgz@uanl.edu.mx, teléfono (81) 83294000, Ext. 7710 y 7711. Reserva de derechos al uso exclusivo número 04-2017- 080814012900-203, expedido por la Dirección de Reservas de Derechos del Instituto Nacional del Derecho de Autor. ISSN: 2007-2031. El editor no necesariamente comparte el contenido de los artículos, ya que son responsabilidad exclusiva de los autores. Se prohíbe la reproducción total o parcial del contenido, ilustraciones y textos publicados en este número sin la previa autorización que por escrito emita el editor.

Published: 2022-07-28

Articles

  • Neutral spanish in latin american dubbing Imposition through symbolic fights

    Enrique Martínez Moreno
    1-26
    DOI: https://doi.org/10.29105/gmjmx19.36-465
  • Characterization and news framing of lobbying in México Case study on news regarding lobbying around front labeling of food and drinks (NOM-051)

    Mario Ricciardi, José Antonio Cisneros Tirado
    27-55
    DOI: https://doi.org/10.29105/gmjmx19.36-467
  • Fact-checking in Spanish Verification practices and technological tools against the infodemic

    Andrea Leticia Quintana Pujalte, María Florencia Pannunzio
    56-85
    DOI: https://doi.org/10.29105/gmjmx19.36-468
  • The journalist as a resistant subject James Scott and everyday resistance in journalism

    Deneb González Méndez
    86-108
    DOI: https://doi.org/10.29105/gmjmx19.36-469
  • An outlook at platformization in Mexico From economic to sociocultural transformations

    Gabriela Elisa Sued
    109-128
    DOI: https://doi.org/10.29105/gmjmx19.36-470
  • Indirect clientelism and the survival of inertial authoritarian journalism Coverage of the presidential elections

    Francisco Guillermo Gutiérrez Ortega, Martín Echeverría, Rubén Arnoldo González
    129-147
    DOI: https://doi.org/10.29105/gmjmx19.36-472
  • Hashtag activism and the disputes over social sense on Twitter The case of the decriminalization of abortion in Colombia

    Adalberto López Robles
    148-169
    DOI: https://doi.org/10.29105/gmjmx19.36-473
  • The reconversion of news production From the linear to the convergent

    Mariana Chávez Castañeda
    170-192
    DOI: https://doi.org/10.29105/gmjmx19.36-475